is nu de standaard actie. Na gebruik kan het personage niet langer de "join" of "rest" acties gebruiken voor de rest van de sessie. Het rust resultaat kan worden aangevuld met de "pendelen" of "stoel" acties. Alleen "huwelijk" en "prullenbak" straten kunnen op deze manier geruimd worden.

en straten kunnen op deze manier worden vrijgemaakt. Er zijn geen beperkingen aan de duur van de reis van je personage. Je kunt gewoon, zeg, 15 minuten doorbrengen zonder een rust resultaat te gebruiken (en EN een "pendelen" actie) of 15 minuten met een.

Relaties zijn op veel gebieden uitgebreid. Wanneer je een nieuwe partner voor het eerst ontmoet, zou het personage normaal gesproken de enige bekende van je zijn. Maar nu kun je anderen uitnodigen om naar je liefdesverhalen te luisteren (onder andere). Andere potentiële partners zijn diegenen die ook je romantische rivalen zijn, veelbelovende nieuwe volgelingen, en tauren avonturiers/mark'ers. Dit maakt het voor avontuurlijke tauren meer mogelijk om na een feest op te ruimen en heeft een vergelijkbaar effect op het leger.

kondig je intentie en het resultaat aan. Je mag de kroniek eventueel in een klein boekje bewaren voordat je het spel hervat.

Je hebt toegang tot meer uitrusting. Avonturierswerktuigen, ontmantelingswerktuigen, drankjes en grondstoffen kunnen in containers worden opgeslagen. Je mag ook een wagonlading van dergelijke grondstoffen meenemen.

In chronologische volgorde. De volgorde van de queesten is gerangschikt volgens de Verlichte Taverne Kaart, beginnend met Moeder Caillin's Dood en eindigend met Lysandius' Tetralogie, als die ooit is voltooid (in de meest recente versie van het spel).

reis en, indien het ooit werd voltooid (in de meest recente versie van het spel). Vroeger kon het oplossen van zo'n probleem betekenen dat je je personage in het midden van een gevecht moest achterlaten, terug moest gaan om voorwerpen te halen terwijl alle inventarisslots van je personage vol waren, ernstig beperkt werd in je opties na het gevecht, enzovoort. Ontmoeting met Dace en Sheena toegevoegd.

Mounts en voertuigen die je bezat voordat je op avontuur ging, kunnen niet langer gebruikt worden. Voertuigen die geüpgraded zijn van voor het begin van het avontuur mogen gebruikt worden, maar mogen niet verbouwd of heruitgerust worden.

Voertuigen die geüpgraded zijn van vooraf bepaalde attributen mogen gebruikt worden, maar mogen niet opnieuw gemodelleerd of uitgerust worden. Bewapening is sterk beperkt, inclusief de eis dat een mannelijk karakter moet beginnen met een kuras en een slider, of een vrouwelijk karakter moet beginnen met een volledige, vergulde maliënkolder (d.w.z. een volledige maliënkolder in het vanillespel of een van de latere uitbreidingen — werkt niet voor een barbaar of een mens). Wijzigingen aan de bestiaries toegevoegd. Nu hebben de pff en p'kthf overgroeide dieren unieke kolven een gelijkenis met bekende Jade Foglings. Je mag nu een pegasus meenemen in de strijd terwijl je een strijdros berijdt om te verwijzen naar elementen zoals vlucht of vliegsnelheid.

Geallieerde personages krijgen nu een nacht in Dwayna's Schemering, elk uitje in een na-avontuur dat voltooid moet worden voordat ze terugkeren.

om terug te keren. Elfen kruidendokters kunnen nu hun inventaris aanvullen met drempelvoorzieningen van één type, maar alleen met ingrediënten van hun speciale types.

uitrustingen en geschenken die door oude personages zijn verworven (totdat ze tenminste naar je huis zijn ontboden) worden gebruikt, en worden opgeslagen, totdat het nieuwe personage nadert.

betaalde soldaten in je partij (sicamount van goud bevestigd) profiteren niet van betaling per punt dus kosten niet hetzelfde goud.

toegestane veilige en geheime opslag in tenten; opgeslagen wapens onder stoelen. Sneak biedt verdere bescherming tegen junkfood en reisziekte. Het maken en gebruiken van nieuwe mounts was voorbehouden aan de storyteller. Toch werden rijdieren eerder aangekondigd. Verhoogde de kans op het verkrijgen van de Mysterieuze Reuzenbijl . Tijdens de Gouden Eeuw werden wapens in bezit genomen, maar geen rijdieren meegenomen in de strijd. Een bug opgelost waarbij het wapen niet verscheen nadat het de eerste keer volledig was verworven. Verhoogde de kans dat willekeurige schatten vaker verschijnen (niet altijd mogelijk). Laat de tavernes altijd slechtere handelaren hebben. Verhoogde NPC behoeften om goede pickups te genereren. Aggarativ werkplaatsen leveren combinaties van mounts en SoHo goederen.

. Ranged wapens waren in bezit tijdens de Gouden Eeuw, maar er werden geen mounts meegenomen in de strijd. Veranderingen toegevoegd aan het levelen van kerkers/geon exploratie en voor groepen. Gebruik verschillende elementen tijdens extreme gevechten (floor flukes) om tegenstanders te helpen. Je wilt waarschijnlijk teleport riemen gebruiken zoals voor de magiërs, zodat je kunt terugkeren, pad, of alternatieve routes. Als je nabijheidssleutels hebt verlaagd naar 5, kun je ze nu bewaren voor echte problemen, aangezien ze in de bodems van gear bags worden geschoven! Veranderd bereik en aanvallers bij grotten en mijnenman's yells. Gecoördineerde aanvalsfases zodat meerdere helden aan de beurt kunnen komen zonder gedood te worden. Gewijzigd hoe Draadloze hints dialoog interpreteerden.